Foto: Anja Solberg, Matstasjon Krøkla
Frivillig innsats er avgjørende for at samfunnet kan utvikle seg.
Lørdag 6. juli arrangerer Kvam idrettslag Furusjøen Rundt-rittet og Europamesterskapet i terrengsykling. I den forbindelse søker vi etter flere frivillige som kan og ønsker å bruke litt av sin fritid i lag med det store fellesskapet i idrettslaget.
Er du eller ditt barn aktiv i idrettslaget, må arbeidsoppgaver påberegnes, men kom gjerne med ønsker for hvilket område du ønsker å bidra på.
Mange små og store oppgaver skal løses, og vi finner tidspunkter som passer deg om du kan bidra i èn time - eller i flere dager!
Blant alle frivillige trekker vi ut 6 stk festivalpass til Rondaståk!
Ta kontakt med oss; post@kvamil.no eller med gruppeansvarlige:
Rittleder |
Ole Kristian Rudland |
909 49 698 |
Admin |
Ole-Petter Brendstuen |
907 78 999 |
Admin |
Anette Lunde |
909 49 647 |
Teknisk/tidtaking |
Ola Aspeslåen |
907 41 288 |
Arena |
Ole Kristian Rudland |
909 49 698 |
Presse/media |
Stein B. Olsen |
977 18 106 |
Matstasjoner |
Anne Lise Haadem |
977 84 491 |
Bevertning |
Guri Lunde Slåen / Kvam Sanitetslag |
907 38 362 |
Logistikk/transport |
Pål Klomstad |
970 17 850 |
Løype og vakter |
Per Henry Vassdokken |
917 20 259 |
Løype og vakter |
Frank Jensvoll |
922 35 260 |
Sanitet |
Rune Randen/Nord-Fron Røde Kors Hjelpekorps |
957 87 743 |
Samband |
Jo Røssummoen |
907 41 288 |
Kultur/seremoni |
Vidar Moen |
900 38 058 |
Hallansvarlig, After-Bike |
Simen Killi |
917 62 888 |
Sekretariat |
Ingvild Selfors |
413 38 364 |
Her har vi samlet en liten oversikt over hvilke forskjellige arbeidsoppgaver våre frivillige kan ha. Meld deg gjerne opp på poster du ønsker å bidra på.
Oppgaver
Rigging/nedrigging: Bygge opp stadion, kabling, sperregjerder, montering og demontering, sette ut/ta sammen benker/bord. Skilting av stadion. Sette opp/ta ned reklame. Og mye mer.
Tidspunkt: Fra søndag 30. juni og hele uka. Nedrigging søndag 7. juli.
Sekretariat: Utdeling av startnummer, etteranmelding, kontroll av tidtakerbrikke, informasjonsdesk, akkreditering. Fordel å kunne mer enn et språk, men ingen absolutt krav. Du er vårt første fysiske møtet med arrangementet og er et ansikt utad.
Tidspunkter: Torsdag 4. juli 15 - 18.00 og 18 - ca 21.00. Fredag 5. juli: 10 - 20.00. Lørdag 6. juli: Fra kl.08.00
Miljø/stadion: Arrangementets viktigste frivillige! Vi har et miljøfokus, vi skal ha det ryddig uten søppel rundt oss, toalettvogn og dusjer skal være imøtekommende hele dagen.
Ellers forefallende stadionarbeid, helpe etter behov på flere stasjoner, være vertskap for team.
Tidspunkt: Fredag 5. juli: 10 - 18.00. Lørdag 6. juli: Fra 07.00.
Matstasjoner: Som frivillig på matstasjoner jobber du med servering av mat og drikke til deltakere, holder matstasjonen ute ryddig og pent.
Tidspunkt: Lørdag 6. juli, fra kl. 10.00, forskjellige stasjoner og varighet.
Løyper og Vakter: Vil du bidra med å ha gode løyper? Her er det litt stirydding, sikkerhetsarbeid i nedfarter, grusing og løypeskiliting. Tidspunkt: I løpet av juni. Som løypevak bistår du både trafikanter og syklister. Parkeringsvakter.
Tidspunkt: Lørdag 6. juli fra kl. 08.00
Media: Du bistår vår presseansvarlig, setter opp presse/fotoscene, bidrar med gjennomføring av pressekonferanse. Vertskap for media. Du kan også være en som tar bilder, videoer, intervjuer osv. og deler det på plattformer som Facebook og Instagram. Påkrevd at du har eget utstyr. Droneflygning må spesielt avtales og krever lisens.
Tidpsunkt: Lørdag 6. juli fra kl. 09.00
Seremoni: Den høytidelige stunden - her trengs det bl.a. personer til å bistå flaggheising, klargjøring av premiering og utdeling.
Tidspunkt: Lørdag 6. juli fra ca. kl. 14.00. Opplæring/seremoniøvelse fredag ettermiddag/kveld.
Anti-Doping: Du får full opplæring, men din oppgave vil være og bistå Dopingkonrollør med å følge ryttere til kontrollstasjonen. Må være over 18 år.
Tidpsunkt: Lørdag 6. juli, fra ca kl. 15.00 + opplæring i forkant.
Sjåfører: Vi trenger deg som er litt kjent på Kvamsfjellet, disponerer bil og/eller ATV som kan bistå med å frakte fotografer/filmteam og kommissærer (dommere) rundt på fjellet. Trenger også sjåfører til å kjøre oppsop bak feltene til mål. Vi trenger minst to ATV som kan kjøre kameramenn + to biler. Man må ha de nødvendige sertifikater/førerkort.
Tidspunkt: Lørdag 6. juli fra ca kl. 08.00
After-Bike: På lørdagskvelden inviteres alle til Kvamshallen på After-Bike. Her er det arbeidsoppgaver som rigging, vakthold, vertskap, back-stage m.m.
Tidspunkt: Lørdag 6. juli fra kl. 17.00 + evt. behov for rigging i forkant.
Superfrivillig: Her trenger vi allsidige frivillige som ønsker å hjelpe til overalt hvor det trengs. En god mulighet til å oppleve arrangementet og terrengsykling på mange forskjellige måter.
Hvem ser vi etter?
Vi forsøker å være, og ønsker at du også forsøker å være:
- Ekte
- Raus
- Luggum
- Spenstig
Som frivillig blir du invitert på Kick-Off, hvor du også får utdelt en genser eller t-skjorte som skal benyttes under arrangementet. Alle frivillige får servering på arrangementsdagen. Vi jobber også med flere goder for deg som frivillig.
Blant alle frivillige trekker vi ut 6 personer som mottar hvert sitt festivalpass til Rondaståk.
Foto: Fredrik Weikle.